reklama

Strekovské "piroš bór"

Vskutku príjemne omámený bielymi vínami som sa tešil na strekovské červené skvosty. Pôvodne sme mali ochutnať tri červené vína, ale p. Melečky v sebe nezaprel skutočného vinára, ktorý sa rád pochváli, keď má čím. Ale pekne poporiadku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Piate víno v poradí, prvé červené, bolo Svätovavrinecké 2006 peknej farby a očarujúcej vône. Tá sa mi páčila u tohoto vína hádam viac ako chuť. I tá však zniesla prísne kritéria. Vínko bolo mäkké, ovocno zamatové s jemnými tónmi zaváraných jahôd. Veľmi príjemné červené na začiatok. Nemohol som sa dočkať ďalších vzoriek.

Frankovka modrá 2006 - opäť nádherná, sýta farba a vo vôni dlhá višňová kôstka. V chuti plné, výrazné, možno trošku zelené, ale zhodli sme sa v tom, že jej to pristane. Dochuť omamná a nekončiaca, svedčiaca o tom, že hrozno bolo oberané v starom vinohrade. Podľa slov domáceho majstra mala vinica 30 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A už sa pomaličky nalieval Alibernet 2006. Ako to pri tejto odrode býva, farba bola až "asfaltová". Na skle nechával krásne slzy, akoby plakal spolu s nami, že je to naša posledná vzorka. V chuti bohaté, ohromné taníny dávajú vínu značný potenciál do budúcich rokov. Viskózne, očarujúce víno za očarujúcu cenu: 330,- Sk. Dobré nebýva lacné a nebýva ho veľa... Klobúk dole - tretí krát...

Keď sme už boli zmierení s tým, že degustácia sa končí, majster nás prekvapil - príjemne - pozvaním späť dole do pivnice, vraj nech ochutnáme ich Dunaj 2007, mladé víno, ktoré ešte musí dlho zrieť. Víno bolo pekné, naozaj príliš mladé, ale hlavne príliš studené. Nevedel som si ho vychutnať... No, a potom mi p. Melečky vyrazil dych! Zo súdka maličkým heverom vytiahol Dunaj, botrytické víno! Červené ako krv! Keď som to ochutnal, ucítil som typickú botrytickú chuť a výraznú sladkosť. Keby mi zaviazali oči a dali ochutnať, nikdy by som si nepomyslel, že pijem červené víno. Úprimne, ako rarita je to O.K., ale moje srdiečko si toto víno nezískalo. Avšak, ako povedal p. Melečky, toto víno je ešte len na začiatku dlhej cesty, uvidíme, ako bude vyzerať o pár rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celý strekovský večer bol úspešne zakončený veltlínskou vínovicou (ja som si už nedal, škoda blázniť navínený jazyk), vzali sme pár fliaš a rozlúčili sme sa s p. Melečkym. Večer končil tak, ako končievajú večery, keď sa stretnú dobrí priatelia pri pohári dobrého vínka - neskoro v noci....

Aký vo mne zostal dojem z vín Strekova 1075? Presvedčil som sa, že koľko ľudí, toľko chutí a ešte viac názorov. V každom prípade si ma niektoré z ich vín získali okamžite práve tým, že mali v sebe niečo naviac. Neboli to atraktívne, odrodovo čisté a dokonalé vína, ale bola v nich ukrytá duša strekovského vinára, špecifickosť regiónu a láska k prírode. Týmto vínam sa oplatí porozumieť... Na zdravie!

Matúš Vdovjak

Matúš Vdovjak

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som milovnik vina, prirody, hubarcenia a slovenskeho vidieka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu