reklama

Keď sa varí víno...

Tie chvíle si naozaj dokážem vychutnať. Vonku je príjemných - 5 stupňov, pri svetle pouličných lámp rozvoniava teplý grog a varené víno, ľudia na námestiach, kupujúci hlúposti len tak pre zábavu, majú k sebe akosi bližšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Horúce varené príjemne hreje nielen skrehnuté ruky, ale čo je oveľa dôležitejšie, hreje zvnútra - od srdca. Omamná vôňa klinčekov stúpa do zmrznutého čuchového orgánu, ktorý sa od radosti na konci červená a pýta si už piatu papierovú vreckovku. Z pod čiapok bizarných tvarov a farieb sa ligocú oči násťročných slečien, ktoré sa ponad dýmiaci plastový pohár pozerajú do očí chlapcom dlhšie ako inokedy. Zamilované páriky si kupujú darčeky, drobnosti pre radosť a pred odchodom domov sa zastavia pri stánku s voňajúcim mokom... Mám rád predvianočné trhy na námestiach, mám rád atmosféru blikajúcich svetielok a farebne svietiacich stromčekov. Bez priateľov by to však nebolo ono. Ani tá horúca medovina, ani to mnou zbožňované varené víno, ani tá smradľavá cigaretka... 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcem sa poďakovať všetkým mojim priateľom, s ktorými oslávim v Zuberci Silvestra. Pre mňa sú ako varené víno - nevidíme sa často, ale o to sme si vzácnejší, o to sme radšej, keď sa znovu stretneme. Varené víno nepijem počas roka a nikdy ho nepijem sám. Ja osobne k tomu potrebujem tú správnu spoločnosť, ľudí, ktorých si vážim a ktorých mám rád. Verím, že tohoročné "Zuberecké" bude obzvlášť chutné. Ale pre istotu vezmem pár litrov aj zo svojho. Toho najobyčajnešieho, aké sa v mojej pivnici nachádza - ročného tokajského furmintu. Mám z neho už len jeden 150 litrový súdok, nuž ho načnem. A pozor, keď budete variť víno doma. Nikdy ho doslova nevarte! Len ho zohrejte tak, aby bolo horúce, ale nesmie zovrieť. Potom už nie je až také dobré. Prajem príjemné sviatky! Nazdravie! 

Matúš Vdovjak

Matúš Vdovjak

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som milovnik vina, prirody, hubarcenia a slovenskeho vidieka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu